زینب زیبای مامانزینب زیبای مامان، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 28 روز سن داره

توت فرنگی

تغذیه دانش آموزان در زمان امتحانات

1392/2/14 10:09
نویسنده : مامان زینب
1,695 بازدید
اشتراک گذاری

تغذیه دانش آموزان در زمان امتحانات

 

چند کلمه کلیدی

 

تغذیه دانش آموزان در زمان امتحانات

چند کلمه کلیدی

 

توجه به تغذیه دانش آموزان در زمان امتحانات بسیار مهم و ضروری می باشد با اینکه درس خواندن کودکان چندان نیاز کودکان را به انرژی افزایش نمی دهد ،اما استفاده از غذای مناسب و مفید برای او ضروری می باشد.دانش آموزان و حتی بزرگسالان نیاز دارند در طول امتحانات مواد غذایی مصرف نمایند که مواد مغذی مورد نیاز آنها را تامین نمایدتا بتوانند سریعتر بیندیشند و حافظه بهتری داشته باشند .و از مصرف غذاهایی که آنها را خواب آلوده مینماید پرهیز نمایند .

 

*مصرف غذاهای چرب و سرشار از روغن و غذاهای پرادویه به زمان بیشتری برای هضم شدن نیاز دارند و دانش آموز را تنبل می نماید و نباید پیش از امتحان از آنها استفاده نماید.

 

*بادام دانه ای با ارزش برای افزایش تقویت حافظه است و به حفظ آن نیز کمک می نماید .می توان بادام را در طول شب خیساندوصبح پوست آن را گرفت و با عسل طبیعی یا شیر به دانش آموز داد .

 

*مصرف انگور نیز باعث تقویت اعصاب ،مغز ،هوش و حافظه می گردد

 

*خرما به دلیل داشتن کلسیم و فسفر فراوان موجب تقویت سلولهای عصبس و مغز و فعالیت های فکری می باشد.

 

،مواد معدنی موجود در شیر و محصولات لبنی ،سیب ،زردآلو ،موز،گریپ فروت ،عسل طبیعی ،کیوی ،پرتقال ،آلو،گیلاس ،توت فرنگی ،انجیر،خرما،سیب زمینی ،غلات کامل،دانه های روغنی ،سبزیجات برگ سبز ،ماهی و گوشت به هوشیاری ذهن کودکان در زمان امتحانات کمک می نماید.

 

*استفاده از میان وعده های سبک و مغذی مانند میوه ها ،آبمیوه های طبیعی ،شیر ها و مغز ها نیز برای از بین بردن خستگی دانش آموزان مفید است .

 

*رفتن دانش آموزان به جلسه امتحان با شکم خالی و گرسنه با عث عدم تمرکز او در جلسه امتحان می شود .

 

،مصرف غذاهای شور و نمکی مانند پفک و چیپس پیش از امتحان باعث تشنگی می گردد .همچنین غذاهای نفاخ ممکن است باعث دل درد و نفخ شود و نباید مصرف شود.

 

*سعی نمائید غذا دادن به کودکان را در وعده های کوچک و سبک انتخاب نمائید چون بچه ها دارای معده کوچک تری نسبت به بزرگسالان می باشند و دادن وعده های غذایی سنگین و حجیم در طول روز و در دفعات کم باعث خواب آلودگی دانش آموز شده و او را بی حال می نماید.

 

منبع:sbmu.ac.ir

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

معصومه
15 اردیبهشت 92 10:58
سلام دوستم وبلاگ خوبی داری از مطالبش استفاده میکنم به ما هم سری بزن


ممنونازحضور گرمتون
قالب و تقویم اختصاصی کودکانه
19 اردیبهشت 92 16:42
قالب هاي کودکانه زيبا با عکس فرزند شما طرح هاي دو ستونه و سه ستونه ي شيک و زيبا با طرح هايي فوق العاده و قيمتي ارزان به نسبت ديگر طراحان از ديدن قالب هاي ما پشيمان نمي شويد با سفارش هر قالب اشانتيون دريافت کنيد http://gogoli-temp.blogfa.com براي ديدن نمونه کار بيشتر به وبلاگ هاي زير که قالبشان توسط ما طراحي شده سري بزنيد parsajooon.niniweblog.com/ sarajonam.niniweblog.com/
ستایش*مامان محمود
20 اردیبهشت 92 2:22
سلام امشب با وبتون اشناشدم خیلی خوشکلن باافتخار لینک شدید خوشحال میشم لینکم کنید http://yedoneh.niniweblog.com/
نازنین
20 اردیبهشت 92 16:42
مطالب قشنگ وخوبی بود اگردوست داشتی بیا تبادل لینک کنیم
سیستم رایگان افزایش امار
22 اردیبهشت 92 1:28
سلام دوست عزیز از وبلاگ شما دیدن کردم وبلاگ خیلی خوبی دارید اگر مایلید بازدید وبلاگتون به صورت رایگان افزایش پیدا کنه پیشنهاد می کنم در سایت من عضو بشید. http://box.behtarinbox.ir/ اگر سوالی داشتید با این ایدی در تماس باشید. h.asghari102@yahoo.com دوستان اگر به هر دلیلی نتونستید ثبت نام کنید به ما پیغام دهید تا ما شما را ثبت نام نماییم. **********************
ناز نازی
25 اردیبهشت 92 1:06
مرسی شما هم لینک شدید
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به توت فرنگی می باشد