زینب زیبای مامانزینب زیبای مامان، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 6 روز سن داره

توت فرنگی

یک راهنمای جمع وجور برای شستن لباس نوزاد

1391/5/9 6:42
نویسنده : مامان زینب
2,459 بازدید
اشتراک گذاری

نایت اسکین

شستن لباس نوزاد مستلزم مهارت خاص

یک راهنمای جمع‌ و جور برای شستن لباس‌های نوزاد

اگر کرم یا وازلین روی لباس نوزاد ریخت، اول آن را با دستمال بردارید بعد مقداری نمک روی لکه بپاشید. نمک چربی کرم یا وازلین را می‌گیرد و بعد به راحتی می‌توانید با کمی آب و صابون باقی لکه را از روی لباس پاک کنید.

 

نحوه شستن لکه لباس های نوزادان , پاک کردن لکه ها از لباس نوزادان

 

لکه شیر

فرقی نمی‌کند شیر مادر روی لباس نوزاد ریخته باشد یا شیر خشک. در هر دو صورت بعد از خشک شدن، با لکه زشت زردرنگی مواجه خواهید شد. به همین دلیل بهتر است حتما قبل از شیر دادن به نوزاد برایش پیش‌بند ببندید. اگر این کار را نکردید باید بلافاصله بعد از ریختن شیر لباس را با آب گرم و صابون بشویید. اما اگر لکه ماند و ثابت شد، باید برای پاک کردن آن درست مثل مدفوع از پاک‌کننده آنزیمی استفاده کنید. لکه شیر با محلول رقیق آمونیاک و کمی نمک هم از بین خواهد رفت.


لکه مواد بهداشتی

اگر کرم یا وازلین روی لباس نوزاد ریخت، اول آن را با دستمال بردارید بعد مقداری نمک روی لکه بپاشید. نمک چربی کرم یا وازلین را می‌گیرد و بعد به راحتی می‌توانید با کمی آب و صابون باقی لکه را از روی لباس پاک کنید. لکه لوسیون‌های غیر چرب هم با کمی آب و صابون به راحتی از بین می‌رود. اگر لکه با صابون پاک نشد، آن را با مایع ظرفشویی بشویید و چند بار با دقت آب‌کشی کنید تا اثری از مایع شوینده روی لباس باقی نماند.


لکه مدفوع

برای پاک کردن لکه مدفوع باید از پاک کننده‌های آنزیمی استفاده کنید. البته وقتی کودک هنوز غذا نمی‌خورد، این لکه‌ها با آب و صابون مخصوص نوزاد به راحتی از بین خواهند رفت. اما بعد از شروع غذا خوردن، پاک کردن مدفوع کودک کمی مشکل خواهد شد. برای این کار باید ابتدا لباس را در آب خیس کنید و بعد پاک‌کننده آنزیم‌دار را به آن اضافه کنید و اجازه دهید عمل کند. در این روش هم باید پاک‌کننده را کم استفاده کنید و لباس را چند بار آب بکشید.


لکه ادرار

کافی است پوشک کوچولوی شما پس بدهد و مدتی متوجه نشوید، تا روی لباسش، مخصوصا لباس‌های روشن، یک لکه زردرنگ باقی بماند. اگر این لکه را سریع بشویید با آب و صابون تمیز می‌شود اما اگر نشد باید برای پاک کردن لکه ادرار از پاک‌کننده‌های آمونیاکی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید باید پاک‌کننده را با آب رقیق کنید و بعد از شستشو هم پارچه را چند بار آب بکشید تا باعث آسیب رساندن به پوست نوزاد نشوید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به توت فرنگی می باشد