زینب زیبای مامانزینب زیبای مامان، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 6 روز سن داره

توت فرنگی

مهم ترین دلایل بد غذایی در کودکان

1391/5/15 2:29
نویسنده : مامان زینب
1,921 بازدید
اشتراک گذاری

نایت اسکین

مهم ترین دلایلی که باعث بد غذایی کودکان می شود

مهم ترین دلایل بدغذایی کودکان

     

 مهم ترین دلایل بدغذایی کودکان

مهمترین دلیل بدغذایی در کودکان، ترس و نگرانی از دعوا کردن، اصرار پدر و مادر برای خوردن غذایی خاص و نگرانی از خراب کاری در حین غذا خوردن است.

 

بدغذایی یکی از مهمترین مشکلاتی است که والدین با آن روبرو هستند، مساله ای که در سنین پیش از دبستان، به ویژه در بین کودکان دو تا پنج سال بیشتر دیده می شود.

 

باید توجه داشت که نیاز به انرژی در سنین مختلف برای رشد کودکان بسیار متفاوت است، به طوری که در سال های اول زندگی، با توجه به رشد سریع، میزان نیاز به انرژی بیشتر است و بنابراین مصرف مواد غذایی توسط کودک افزایش می یابد.با افزایش سن و با توجه به کاهش سرعت رشد، نیاز کودک به انرژی کاهش می یابد و پدر و مادر نباید همان انتظار قبلی از غذا خوردن فرزندانشان را داشته باشند.

 

همچنین با توجه به این که حجم معده کودکان کوچک است، باید سعی شود به کودکان، غذای کم در وعده های زیاد داده شود. در واقع کودک باید سه وعده غذایی اصلی و سه میان وعده داشته باشند تا نیاز بدن در شبانه روز تامین شود.

 

پدر و مادر می توانند اولین قدم را در اصلاح رفتارهای تغذیه ای کودک بردارند. کودکان در غذا خوردن از خانواده تقلید می کنند، بنابراین برای اصلاح عادات بد غذایی در کودکان ضروری است که در یک محیط آرام، شاد و بدون تنش تغذیه شوند.


در صورتی که کودک تمایل به خوردن ندارد باید انتخاب را برعهده او گذاشت. به دلیل این که اصرار بیش از حد یا مجبور کردن کودکان به غذا خوردن سبب شرطی شدن آنها در غذا خوردن می شود و دیگر از روی میل سر سفره نمی آید، اجازه دهید که کودک هر وقت پیام گرسنگی را دریافت کرد به سراغ غذا برود.


برای غذا خوردن کودک، ساعات و مکان های خاص در نظر گرفته شود و سعی شود این ساعت ها به هم نخورد و از دادن میان وعده های پرچرب و شیرین به کودک قبل از وعده اصلی خودداری کنید.


سعی کنید غذای کودک را با سبزیجات یا مواد غذایی مفیدی که عموما از خوردن آن امتناع می کند آغاز کنید.


اغلب کودکان یک سری اولویت های غذایی دارند و به دنبال خوراکی هایی که بیشتر دوست دارند می گردند، با این وضعیت نباید تا آنجایی پیش رفت که کودک فقط از یک گروه غذایی تغذیه کند.

 

از پایان دو سالگی که کودک می تواند به راحتی غذا بخورد، به او اجازه دهید به صورت مستقل اما همراه با خانواده غذا بخورد و زمانی که خسته شد به او کمک کنید که این امر سبب افزایش اشتیاق کودک برای غذا خوردن می شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به توت فرنگی می باشد