زینب زیبای مامانزینب زیبای مامان، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 7 روز سن داره

توت فرنگی

دكوراسيون پسرانه با تم ورزشي

1391/9/11 16:03
نویسنده : مامان زینب
1,642 بازدید
اشتراک گذاری

نایت اسکین

 
 
این یک واقعیت شناخته شده است که پسرها عاشق فعالیت‌های ورزشی هستند. اگر پسر شما یکی از این بچه‌هاي ورزش‌دوست است، دكور کردن اتاق او با يك تم ورزشي، ايده بسيار خوبي است. حال ممكن است اين سوال برايتان پيش بيايد كه از كجا بايد شروع كنيد؟
 
 

برترین ها: این یک واقعیت شناخته شده است که پسرها عاشق فعالیت‌های ورزشی هستند. اگر پسر شما یکی از این بچه‌هاي ورزش‌دوست است، دكور کردن اتاق او با يك تم ورزشي، ايده بسيار خوبي است. حال ممكن است اين سوال برايتان پيش بيايد كه از كجا بايد شروع كنيد؟ توصيه ما اين است كه تنها به يك رشته ورزشي بپردازيد، پس ورزش مورد علاقه فرزند خود را تعيين و روي آن تمركز كنيد. در اين مطلب ايده‌هاي مفيدي براي طراحی اتاق پسرانه با تم ورزشی مطرح شده که مي‌تواند كمك زيادي براي شما باشد.



• اگر پسر شما به طور كلي طرفدار ورزش است و اكثر رشته‌هاي ورزشي را دوست دارد، توصيه مي‌كنيم ديوارهاي اتاقش را با رنگي با تناژ خنثي مانند قهوه‌اي مايل به زرد، بژ يا آبي كه مكمل اغلب دكوراسيون‌هاي ورزشي هستند رنگ‌آميزي كنيد. روی دیوارها را با پوسترها و يادگار‌ي‌هايي كه تيم‌هاي مورد علاقه كودك را در رشته‌هاي مختلف ورزشي به تصوير مي‌كشند، تزئين كنيد. طبقه و قفسه‌هايي را نيز روي ديوار تدارك ببينيد تا جوايز ورزشي او را كه از مدرسه دريافت كرده است و عكس‌هايي را كه با هم‌تيمي‌هاي خود دارد، روي آن طبقات به نمايش بگذارد.

• اگر فرزند شما علاقه زيادي به تاريخ ورزش دارد و در اين زمينه مطالعه و تحقيق كرده است، مي‌توانيد اتاقش را با چاشني قديمي ورزشي بياراييد. براي اين كار، عكس‌هايي از تيم‌هاي قديمي ورزشي در رشته‌هاي مختلف را تهيه و بر ديوار اتاق او نصب كنيد. همچنين مي‌توانيد كاپ‌ها و جوايز ورزشي كه در دوران‌هاي قديمي به تيم‌هاي برگزيده اهدا شده را به صورت نمادين، از مغازه‌هاي عتيقه فروشي خريداري كنيد و در دكوراسيون اتاق فرزندتان به نمايش بگذاريد.





فوتبال

فوتبال يكي از محبوب‌ترين رشته‌هاي ورزشي در دنياست كه روز به روز بر محبويتش اضافه مي‌شود. اغلب پسربچه‌ها طرفدار سرسخت اين رشته ورزشي هستند و هر كدام براي خود فوتباليستي را به عنوان قهرمان ورزشي در ذهن دارند و الگوي خود قرار داده‌اند. بنابراين به سادگی می‌توانید یک تم فوتبالی به دكوراسيون اتاق فرزندتان بدهید. دكوراسيون با تم فوتبال بسيار ساده است. اولين كاري كه بايد انجام دهيد، رنگ‌آميزي اتاق با تركيب رنگي سياه و سفيد به عنوان تداعي‌كننده توپ فوتبال است. قدم بعدي، تعويض دكوراسيون تخت‌خواب كودك است. براي ملحفه و روتختي تخت‌خواب فرزندتان نیز به دنبال گزينه‌اي باشيد كه تم فوتبالي داشته باشد. از آنجايي كه فوتبال يك رشته ورزشي پرطرفدار است، يافتن چنين روختي دشوار نيست. همچنين مي‌توانيد كوسن‌هايي تهيه كنيد كه روكش آنها لباس‌هاي قديمي فوتبال باشد. اين لباس‌ها را مي‌توانيد از لباس‌هاي ورزشي قديمي فرزند خود يا لباس‌هاي ورزشي قديمي در فروشگاه‌هاي دست‌دوم تهيه كنيد.

خريد چند توپ فوتبالي (چهل‌تكه) كه بايد آنها را با كمك نخ از جاي جاي سقف بياويزید نيز مي‌تواند هر چه بيشتر اين تم را براي فضا تداعي كند. تا به اينجا بيشتر مسير را پيموده‌ايد و تا حد زيادي اين تم براي دكوراسيون اتاق پسرتان تعريف شده است. براي تكميل اين تم در دكوراسيون، توصيه مي‌كنيم يك تي‌شرت و شورت فوتبالي را كه در فروشگاه‌هاي ورزشي وجود دارد، به صورت نمادين بر ديوار اتاق نصب كنيد. زدن پوستر قهرمان فوتباليست فرزندتان بر ديوار نيز مي‌تواند او را خوشحال و راضي كند.





بسکتبال

براي خلق دكوراسيون با تم بسكتبال مي‌توانيد از رنگ لباس تيم محبوب پسرتان براي رنگ‌آميزي اتاق و رنگ روتختي استفاده كنيد و رنگ توپ و زمين مسابقه بسكتبال را در قالب اكسسوري‌هاي كوچك مانند كوسن‌ها يا پرده‌ها به فضا وارد كنيد. همچنين آويختن توپ بسكتبال، از سقف، از جمله مهم‌ترين و ابتدايي‌ترين كارهايي است كه بايد انجام دهيد. يكي از اقدامات خلاقانه، نصب يك حلقه بسكتبال كوچك بر ديوار اتاق به صورت نمادين است. در نهايت براي تكميل دكوراسيون، پوستري بزرگ ار بسكتباليست مورد علاقه فرزندتان را نيز بر ديوار نصب كنيد. مطمئنا پسر شما از داشتن چنین اتاقی بسيار لذت خواهد برد.





کاراته

اگر فرزند شما به تازگی شروع به آموختن هنر رزمی کاراته كرده است، ايده خوبي است كه دكوراسيون اتاقش را طوري تدارك ببينيد تا فعاليت و علاقه فعلي او را به تصوير بكشد. کاراته یک فعالیت بسیار سالم است. اين ورزش علاوه بر اينكه سبب ورزيده شدن ذهن و بدن مي‌شود و كمك مي‌كند فرد تكنيك‌هاي دفاع از خود را بياموزد، همچنین روحيه منظم و مرتب بودن و احترام گذاشتن به ديگران را نيز در فرد ارتقا مي‌دهد. ايجاد دكوراسيوني با تم كاراته براي اتاق پسرتان كار دشواري نيست؛ كافيست اين نكات و ايده‌ها را بدانيد و رعايت كنيد:

• اتاق خواب پسر شما براي داشتن تم كاراته بايد به رنگ سفيد خالص رنگ‌آميزي شود. نه تنها ديوارها، بلكه ميز تحرير، كمد و تخت‌خواب فرزندتان نيز بايد به رنگ سفيد باشد. با اين كار و هم‌زمان استفاده از مقداري رنگ مشكي به عنوان چاشني، مي‌توانيد تضادي چشم‌گير و زيبا خلق كنيد كه تداعي‌كننده ورزش كاراته است.

• در مورد دكوراسيون تخت‌خواب نيز توصيه مي‌كنيم از ملحفه‌ها و روتختي با تركيب رنگي سياه و سفيد استفاده كنيد كه البته بهتر است در اين تركيب رنگي ميزان رنگ سفيد بيشتر باشد. همچنين استفاده از كوسن‌هاي كوچك به رنگ قرمز مي‌تواند هم كنتراست زيبايي با تركيب رنگي سياه و سفيد ايجاد كند و هم در تعريف تم كاراته براي دكوراسيون فضا كمك كرده باشد.

• مناسب‌ترين گزينه براي كفپوش اتاق كاراته پسر شما لمينيت و كفپوش‌هاي چوبي طبيعي است. اين سطوح مي‌تواند سطح مناسب و ايده‌آلی براي تمرين‌هاي فرزندتان به وجود آورد. همچنين براي تلطيف فضا و ايجاد سطوحي گرم و نرم براي فعاليت‌هاي غير ورزشي فرزندتان، از يك قاليچه كوچك به رنگ سياه و سفيد استفاده كنيد.

• دكوراسيون ديوارها نقش مهمي در تعريف يك تم در دكوراسيون دارد. براي تعريف تم كاراته براي اتاق فرزندتان، تعدادي از عكس‌هاي او را كه در لباس كاراته انداخته است قاب كرده و بر ديوار نصب كنيد. همچنین يك دست لباس كاراته را به صورت نمادين بر ديوار نصب كنيد.

• بسته به سن فرزندتان، اگر در سنين پايين‌تري قرار دارد، پوسترهايي از فيلم‌هاي پانداي كونگفوكار يا بچه‌هاي كاراته‌كار را بر ديوار نصب كنيد. اگر پسرتان در سنين بالاتري است، پوستري از كاراته‌كاران مورد علاقه‌اش را بر ديوار نصب كنيد.

• بر ديوار سفيد رنگ اتاق فرزندتان طبقاتي سياه رنگ نصب كنيد تا بتواند مدال‌ها و جوايز خود را روي آنها به نمايش بگذارد. نصب آينه‌اي قدي بر ديوار، براي تمرين كردن فرزندتان مقابل آن را نیز فراموش نكنيد.

• مبلمان و تجهيزات ديگري را كه قصد داريد براي اتاق فرزند خود تهيه كنيد، از قبيل قفسه كتابخانه و... به رنگ مشكي در نظر بگيريد. اين كار سبب مي‌شود راحت‌تر اتاق خود را سازمان يافته نگه دارد.

• اتاق را بيش از حد پر نكنيد و فضاي كافي براي تمرين كردن حركات ورزشي برای او باز بگذاريد.



اگر پسرتان دوست‌دار رشته‌هاي ديگري از ورزش از قبيل تنيس، پينگ‌پنگ يا اسكي است نيز، مي‌توانيد به صورتي كه بالا بيان شد ولي مرتبط به رشته مورد نظر خودتان اقدام كنيد و با قراردادن ابزار لازم براي اين ورزش در دكوراسيون، تم ورزشي مورد نظر خود را كامل كنيد. البته فراموش نكنيد كه ابتكارات و خلاقيت‌هايي را نيز بايد خودتان انجام دهيد و از قوه تخيل و خلاقيت پسرتان نيز حتما كمك بگيريد.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به توت فرنگی می باشد