زینب زیبای مامانزینب زیبای مامان، تا این لحظه: 15 سال و 5 ماه و 10 روز سن داره

توت فرنگی

کودک ومقدار غذایی که می خورد

1391/5/3 20:13
نویسنده : مامان زینب
826 بازدید
اشتراک گذاری

نایت اسکین

برای مقدار غذای کودکتان تصمیم گیری نکنید 

 

 
 

 

B.150.150.16777215.0.stories.People.2012.food Ideas For Childrenبرای مقدار غذای فرزندانتان تصمیم‌گیری نکنید و آنها را برای کشیدن غذا در ظرف خود آزاد بگذارید.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا با مقایسه کودکان برای کشیدن میزان غذا توسط خودشان و یا توسط پدر و مادرها مشاهده کردند که کودکان در هر دو صورت مقدار مشخص و یکسانی غذا می‌خورند.

براساس این گزارش محققان با بررسی میزان ناهار ۶۳ کودک ۳ تا ۵ ساله ضمن کشیدن مقدار مشخصی ماکارونی برابر با ۴۰۰ گرم در ظرف تعدادی از آنها و مقایسه با آزاد گذاشتن تعدادی دیگر برای کشیدن مقدار دلخواه خودشان از یک ظرف حاوی ۴۰۰ گرم ماکارونی دریافتند که کودکان هر دو گروه درست به یک اندازه و حدود ۲۰۰ گرم غذا خوردند.

نتایج حاصل از این گزارش حاکی است که پدر و مادرانی که فرزندان لاغر دارند و فکر می‌کنند که اگر غذا خوردن را در اختیار خود بچه‌ها قرار دهند، آنها کم می‌ریزند و والدینی که کودکان چاقی دارند و خودشان غذای آنها را می‌ریزند تا بچه‌ها پرخوری نکنند، باید فرزندانشان را به حال خود بگذارند تا هرچقدر که دوست دارند بخورند و بهیچ عنوان آنها را تحت فشار قرار ندهند.

گفتنی است: مجبور کردن بچه‌ها در انتخاب نوع و میزان غذا منجر به عکس‌العمل‌های شدید از طرف آنها می‌شود و زمینه لج کردن و غذا نخوردن را برای آنها فراهم می‌کند/

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به توت فرنگی می باشد