زینب زیبای مامانزینب زیبای مامان، تا این لحظه: 15 سال و 5 ماه و 14 روز سن داره

توت فرنگی

ترافل کیک هندوانه

1391/9/27 13:30
نویسنده : مامان زینب
1,171 بازدید
اشتراک گذاری

ترافل کیک هندوانه

ترافل کیک هندوانه

 

ترافل کیک ها راحت ترین نوع تزیین کیک هستن که از عهده هر کدوم از شما دوستان بر می آد ، نیاز به ابزار خاصی نداره . حتی می تونید از کیک های آماده هم استفاده کنید . پس فقط با مقداری کیک و خامه و اندکی رنگ خوراکی مجاز می تونید یه کیک هندوانه خوشگل تزیین کنید .

مواد لازم:

کیک آماده پودر شده (من از یه کیک به قطر 26 سانت و به ارتفاع 6 سانت استفاده کردم)

خامه فرم گرفته(من 300 گرم استفاده کردم)

رنگ ژله ای ویلتون قرمز و سبز

شکلات چیپسی

طرز تهیه:

* کیک رو به سه قسمت تقسیم کنید ، خیلی نمی شه اندازه اونا رو مشخص کرد . تقریبا مقدار کیک ها رو با توجه به حجم پوست هندوانه ( سبز ) و قسمت زیری اون ( سفید ) و بالاخره قسمت قرمز تقسیم بندی کنید . ولی همونطوریکه می دونید حجم قسمت قرمز از همه بیشتر هست و بعد قسمت سبز و بعد از اون قسمت سفید هست .

* نکته : سعی کنید وسط کیک رو برای قسمت سفید هندوانه در نظر بگیرید چون رنگش از جاهای دیگه کیک روشنتره .

* قسمت سفید هندونه رو با مقدار مورد نیاز خامه فرم گرفته ترکیب میکنیم.

* نکته: چون این کیک با خامه فرم گرفته ترکیب میشه پس کیکتون رو با شکر کمتری درست کنید تا شیرینیش دل رو نزنه.

* و خوب ورزش میدیم تا یک خمیر نرم و لطیف به دست بیاد...

* و همینطور برای قسمت سبز رنگ....

* نکته:خامه رو اونقدر اضافه کنید تا خمیر کاملا نرم و یه تیکه بشه(البته خیلی هم زیاد نریزید که نشه فرمش بدین ) .

*و بعد قسمت قرمز رنگ...

*حالا نوبته رنگ کردنه کیک هاست . با خلال دندون رنگها رو به قسمتهای مورد نظر اضافه کنید .

نکته : الان در تصویر مشخصه که مقدار خامه این ترافل کیک کمه و خمیرم یه تیکه نیست .من بعد از اضافه کردن رنگ دوباره خامه اضافه کردم ( اینو گفتم تا ببینید که مشکلی پیش نمیاد).

* و کاملا ورز میدیم تا یه تیکه بشه...

* نکته : شکلات چیپسی رو در این مرحله به ترافل کیک قرمز اضافه کنید .

* ابتدا قسمت سبز رنگ رو داخل ظرف به شکل زیر باز میکنیم.

* نکته: از یه ظرف که تهش کاملا گرده استفاده کنید تا شکلتون دقیقا" شبیه هندونه بشه .

* نکته: اگه از ظرف پلاستیکی استفاده میکنید(مثل من)که مشکلی نیست و بعدا راحت از ظرف جدا میشه در غیر اینصورت حتما ظرفتون رو بطور کامل با سلفون بپوشونید .در غیر این صورت کیک از ظرفتون برنمی گرده و به مشکل برمیخورید .

* نکته: اگه از سلفون استفاده کنید ممکنه سطح هندونتون اینقدر صاف و یه دست در نیاد!

**سپس قسمت سفید رنگ و میریزیم ...

*و طبق شکل زیر به کمک انگشتامون اون رو به اطراف هدایت میکنیم تا کاملا روی قسمت سبز رنگ رو بپوشونه...

نکته: در این مرحله با دقت و احتیاط عمل کنید اگه قسمت سبز رنگ در اثر باز کردن قسمت سفید رنگ به بالای کاسه هدایت شد, اصلا مشکلی نیست ! با دست اونو به سمت پایین هدایت کنید...

* بعد قسمت قرمز رو داخل ظرف بریزید و اونو صاف کنید...

*همونطور که در تصویر میبینید سطح قسمت قرمز رنگ پایینتر از قسمت سفید و سبز هست....

* من با یه چاقوی تیزاضافاتش رو برش زده و جدا کردم ..

*و با انگشت صاف کردم....

* حدود نیم ساعت تا یک ساعت داخل یخچال بذارین تا منسجم تر بشه.

* سپس داخل ظرف سرو برگردونید .

* نکته: من ظرف رو به کمک دستام از طرفین فشار دادم(چون پلاستیکیه قابل انعطافه) . توجه داشته باشید که در چند جهت این کار رو انجام بدین تا کیک از ظرف آزاد بشه و به راحتی برگرده...

* این ترافل چون فشرده هست برای حدود 15 نفر کافیه.

بفرمایید هندونه...نوش جان!!!!!

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به توت فرنگی می باشد